Основи SEO від Google

SEOGoogle в 2011 році опублікував “Руководство по поисковой оптимизации для начинающих“, де стисло і зрозуміло описано основи SEO – способи оптимизації, які зроблять ваш сайт більш зручним для сканування та
індексування пошуковими системами, з врахуванням орієнтованості на користувачів.

КОРОТКО ПРО ОСНОВИ ПОШУКОВОЇ ОПТИМІЗАЦІЇ

1 ЗАГОЛОВОК СТОРІНКИ – тег <TITLE> – відображається, як заголовок в пошуковій видачі.
Заголовки всіх сторінок (записів, товарів) вашого сайту повинні бути унікальними, відповідати змісту сторінки, стислими і містити ключову фразу, яка максимально наближена до можливих пошукових запитів користувачів. Наприклад, не просто <title>Кава</title>, а <title>Кава з Італії, Польщі, інших країн Європи</title>.

2 МЕТАТЕГ <DESCRIPTION> – відображається, як сніппет (короткий опис) сторінки сайту в пошуковій видачі, якщо пошукові роботи не знаходять інший (більш релевантний запиту користувача) текст (уривок тексту) з вашого сайту. Google рекомендує для кожної сторінки писати стислі, унікальні описи змісту сторінки і уникати загальних фраз. На сайті, створеному на основі WordPress, є можливість написання окремих Description для різних сторінок/записів/товарів з допомогою плагіна All in One SEO Pack. Якщо сайт містить велику кількість сторінок можна використати функцію автоматичного створення описів сторінок (пунк Autogenerate Descriptions в плагіні All in One SEO Pack).

3 URL – шлях до сторінки сайту – відображається в результатах пошуку Google після заголовку сторінки і сніппету. Google рекомендує використовувати описові, з релевантними словами, назви директорій (папок) і сторінок (слагів) в URL, оскільки це дасть користувачам і пошуковим системам більше інформації про сторінку, ніж безсистемний набір символів. Google автоматично розпізнає трансліт в URL (транслітерація – спосіб написання звучання слів однієї мови буквами іншої, наприклад, moloko). Для автоматичної заміни кирилиці латинкою (транслітом) для сайту на WordPress можна використати плагін Cyr to Lat enhanced. Даний плагін при завантаженні автоматично перетворює уже існуючі URL, тому якщо на сайті були прописані внутрішні ссилки – їх доведеться вручну оновити.
Рекомендується використовувати тільки один URL для звернення до сторінки сайту (щоб не вийшло так, що деякі користувачі ссилаються на одну версію URL, а інші на другую – це може “розбити” цінність контенту на дві сторінки), в іншому випадку рекомендується використати 301-переадресацію на основний URL або атрибут rel=”canonical”), і не використовувати великі літери в тексті URL.

4 НАВІГАЦІЯ ПО САЙТУ – забеспечте просту навігацію (внутрішні ссилки в верхній чи нижній частині сторінки, кнопка повернення вгору сторінки) по сайту для швидкого пошуку інформації користувачами. Передбачте можливість видалення користувачем частини URL для переходу в попередню директорію. Створіть html-карту сайту для користувачів (плагін WP Sitemap Page) і XML-файл Sitemap для пошукових систем (плагін Google Sitemaps).
Рекомендується:
постійно оновлювати html-карту сайту і видаляти биті (непрацюючі) ссилки;
групувати сторінки в html-карті по темам чи категоріям;
cтворити власну інформативну сторінку 404 (помилка “Not Found”) – з ссилкою на робочу сторінку сайту.

5 ЯКІСНИЙ КОНТЕНТ – один з найважливіших факторів, що впливають на позиції вашого сайту. Популярність цікавих сайтів зростає за рахунок рекомендацій від корустувача до користувача (в блогах, форумах, соціальних мережах, електронних листах). При створенні контенту рекомендується використовувати ключові слова, які користувач (цільова аудиторія) обере для пошуку цього контенту. Google AdWords надає сервіс “Планувальник ключових слів” для підбору нових комбінацій ключових фраз, а в інструментах Google Search Console для веб-майстерів можна переглянути список пошукових запитів, по яких користувачі приходят на ваш сайт.
Рекомендується:
наповнювати сайт новим, унікальним контент, щоб користувачі знову і знову повертались на ваш сайт;
розділяти текст на логічні групи, щоб користувач легко знаходив необхідний контент, та використовувати теги заголовків (<h1>, <h2>, <h3>, <h4>, <h5>, <h6>) для надання тексту читабельної структури.
Не рекомендується приховувати частину тексту від користувачів і показувати його тільки пошуковим машинам.

6 АНКОРНИЙ ТЕКСТ –  текст, який користувач бачить в якості назви ссилки (тег <a>: <a href=”…”>анкорний текст</a> ) – має бути релевантним (відповідним до пошукового запиту/ключової фрази) та інформативним (передавати коротко зміст контенту, на який ссилаються).
Не рекомендується:
використовувати загальні слова (“сторінка”, “стаття”, или “клікніть сюди”);
використовувати URL сторінки в якості анкорного тексту;
наповнювати анкорний текст великою кількістю ключових слів;
ставити лишні ссилки, які не мають навігаційної цінності для користувачів.
Рекомендується виділяти анкорний текст ссилок візуально, наприклад, теги <b> або <strong> зроблять текст ссилки жирним шрифтом.

7 ОПТИМІЗАЦІЯ ЗОБРАЖЕНЬ – кожному зображенню відповідає ім’я файлу і атрибут “alt” – встановлює альтернативний текст, який буде відображатися якщо зображення не може бути показано. Опис зображення в тезі alt разом з інформативним ім’ям файлу допомагають системам пошуку картинок, таким як “Пошук Картинок Google”, проіндексувати зображення з вашого сайту.
Не рекомендується використовувати загальні назви файлів (image1.jpg) і надто довгі назви;
наповнювати alt-текст великою кількістю ключових фраз.
Рекомендується додати інформацію про зображення в файл Sitemap.

8 ФАЙЛ robots.txt – повідомляє пошуковим системам, які частини вашого сайту відкриті для їх доступу і індексації, а які закриті. Інші способи заборонити індексацію частин сайту: з допомогою атрибута NOINDEX в метатезі robots (<meta name=”robots” content=”noindex”>); закриття частини сайту паролем через файл .htaccess; видалення уже проіндексованого контенту через інструменти для веб-майстрів. Не варто використовувати robots.txt при блокуванні конфіденційної інформації – не всі пошукові системи дотримуються інструкцій з robots.txt, крім того користувач може відкрити файл robots.txt і переглянути, які директорії ви хочете приховати.

9 АТРИБУТ REL = “NOFOLLOW” в структурі ссилки <a href=”…” rel=”nofollow”></a> – повідомляє Google що пошуковому роботу не потрібно переходити по цій ссилці або передавати сторінкам, на які ссилаються репутацію вашого сайту. Рекомендується автоматично додавати “nofollow” в поля коментарів і на форумах, щоб ссилки користувачів на сумнівні сайти не повпливали на репутацію вашого сайту в Google. Від спаму також використовують CAPTCHA або “модерирования комментариев”.
Щоб додати nofollow до усіх ссилок на сторінці: <head> <META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOFOLLOW”> </head>. На Блозі Центру Веб-майстрів Google розміщений пост щодо використання метатега robots.

10 САЙТ ДЛЯ МОБІЛЬНИХ ПРИСТРОЇВ – перевірте, як індексується ваш сайт в результатах мобільного пошуку і його відображення на планшеті чи телефоні.
Після сканування сайту пошуковими роботами, проводиться перевірка сторінок на можливість їх перегляду на мобільних пристроях і якщо сайт не проходить таку перевірку (наприклад, Doc Type Definition – DTD – тип HTML-сторінки для мобільних пристроїв має бути XHTML або Compact HTML), його сторінки не будуть включені в індекс мобільного пошуку.
Якщо існує 2 версії сайту: звичайна і для мобільних пристроїв – рекомендується розміщення ссилок для переходу з однієї версії сайту на іншу.

11 ПРОСУВАННЯ САЙТУ І АНАЛІЗ – ссилочна база вашого сайту буде наростати по мірі того, як люди будут находити його і ставити рекомендаційні ссилки. Ефективне просування вашого контенту приведе до того, що цільова аудиторія скоріше його найде і оцінить (реклама, банери, соціальні мережі, розсилки, блоги користувачів…).
Рекомендується:
розміщувати нові пости/статті і використовувати RSS-стрічку для інформування про новий матеріал (або Email-розсилка);
використовувати рекламу сайту в оффлайні – додати URL на візитки, рекламні проспекти, в електронні листи;
додати адрес компанії в Google Мій бізнес для клієнтів, що шукатимуть місцеві компанії на картах Google Maps. Довідковий Центр для Веб-майстрів містить рекомендації по рекламі локального бізнесу;
використовувати соцмережі, що значно покращить пошук цільової аудиторії;
аналізувати сайти з подібною тематикою (можливість співпраці або пошук нових ідей для контенту);
Не рекомендується використовувати схеми штучного розкручування популярності сайту і підняття його в топ; купувати ссилки з інших сайтів з метою отримати Page Rank замість трафіку.

12 ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ВЕБ-МАЙСТРІВ – пошукові системи надають безкоштовні сервіси, з допомогою яких можна покращити сканування сайту: Google Webmaster Tools, Яндекс Веб-мастер, Yahoo! Site Explorer, Microsoft Bing Toolbox.
Сервіс Google Analytics – інструмент для аналізу вхідного трафіку, дозволить побачити як користувачі находять ваш сайт і проаналізувати їх поведінку на сайті; визначити найбільш популярний контент. Деякі аналогічні дані можна отримати використовуючи плагін WP Statistics.
Для веб-майстрів інструменти аналітики в поєднанні з лог-файлами з веб-сервера надають ще
більше інформації про доступ користувачів до сторінок сайту.

13 ІНФОРМАЦІЙНІ СТАТТІ – Google також надає поради щодо вибору добросовісного SEO спеціаліста, а також рекомендує:
не зловживати описаними методиками просування сайту, щоб не нашкодити репутації веб-сайту;
не використовувати такі методи, як участь в схемах обміну ссилками, публікація скопійованого контенту, розміщення прихованого тексту і ссилок, створення зловмисних сторінок для фішингу, дорвей (веб-сторінка, оптимізована під окремі запити і перенаправляє користувачів на інші сайти) і т.п.;
відслідковувати спроби взлому сайту і оперативно видаляти контент, доданий порушниками;
видаляти спам, розміщений користувачами.
Якщо ваш сайт порушує будь-які з цих рекомендацій, працівники Google можуть понизити рейтинг сайту в результатах пошуку або взагалі не показувати його.
Ссилки для пошуку інших інформаційних статтей від Google:
Довідковий Центр для Веб-майстрів
Справочный центр – Search Console
Форум для Веб-мастеров
Google Webmaster Central Blog
Google The Keyword Blog

https://support.google.com/google-ads/community

https://support.google.com/business/community

developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/ – інструменти розробника
support.google.com/webmasters/answer/9012289 – індексування
www.google.com/webmasters/tools/submit-url – запит на сканування URL
https://cse.google.ru/cse/ – вікно пошуку на сайті від Google.